Monday, March 23, 2009

Hasil Cendawan Mula Dijual

Salam n sejahtera to all frens...

Pihak kami di AA Agro Farm ketika ini agak bz membuat beg2 media dan mengutip hasil2. Walaupun tak banyak hasil yang dikeluarkan, alhamdulillah kami dapat memasarkannya tanpa banyak masalah. Pembuatan beg2 media pula setakat ini berjalan lancar tetapi kapasiti sehari taklah banyak sangat...sekitar 130 ke 150 beg jer (masih dalam proses training anak2 jiran di kampung cara2 buat bongkah !!!). InsyaAllah...dari masa ke semasa kami akan cuba meningkatkan kapasiti jumlahnya...

Di sini ada dilampirkan beberapa keping foto hasil2 cendawan yang siap dibungkus untuk dijual. Hasil2 ini dipasarkan semalam (22/03/09). Kesemuanya hasil semalam ialah seberat 7 kilos, setelah tolak yang tak berapa cun...tinggal dalam 6 kilo setengah yang sesuai.

Until next time....byes

2 comments:

filantera said...

salam hormat.

sy arip, cucu toklah, guag. duk dgr gak kata tokteh wat cendawan, tp tak dan melawat lagi.

nak tanya, kalau dah fully pack, freshness dia tahan berapa lama? perlu sejuk ke kalau nak transport? sbb ada terasa nak offer jadi pengedar kat area luar.

timasih.

AzMansor said...

salam arip.

maaf banyak2 sebab lama tak update blog dan reply pertanyaan arip.

freshness kulat tuh depend on packaging kita. kalau guna plastik yang elok (tahan panas punya) dan terus masuk freezer, insyaAllah tahan sampai 4 ke 5 hari.

berkenaan offer arip nak jadi pengedaq tuh, insyaAllah boleh diusahakan tapi... buat masa nih supply tak jenuh lagi. mailah umah bila2 senang, boleh sembang panjang lagi.

p/s - hat dok reply nie ialah pak lang man (anak tok teh)...

byezzz....